Walgreen купи 45% от Alliance Boots
Понеделник, 25 Юни 2012г. 15:42ч.    PDF Печат Е-поща

Американската група Walgreen придоби 45% от акциите на Alliance Boots, което я прави най-голямата верига от аптеки в света. В общо изявление двете компании казаха, че сделката означачава, че разширената група ще се превърне в "световен лидер във фармацията " с повече от 11 000 обекта в 12 държави. .Американската вериги аптеки Walgreen (по известна като Walgreens) е платила $6.7 милиарда в кеш и е придобила 45% от дяловете на Alliance Boots, с опцията да купи останалите 55% за около три години, на стойност от $9.5 милиарда. Освен това ще поеме и неизплатения дълг на групата.

СПЕСТЯВАНИЯ,НО БЕЗ СЪКРАЩЕНИЯ НА РАБОТНИ МЕСТА 

Групата каза, че сделката ще доведе до очаквани икономии на разходите между двете компании в размер на между $100 милиона и $150 милиона през първата година и на $1 милиард до края на 2016. Въпреки това те не планират съкращения на работни места в нито една от двете компании, като последствие от сделката. Walgreen ще запази съществуващите централи в Deerfield, Illinois, а Alliance Boots ще продължи да разчита на настоящите си офиси в цяла Европа, включително и в Англия, както и ще запази централата на Boots в Nottingham, Англия. Съ-собственика на Alliance Boots и изпълнителен директор Stefano Pessina и директорна на частната юридическа компания KKR -Dominic Murphy ще станат членове на борда на Walgreen. KKR е мажоритарен акционер в Alliance Boots, а Pessina притежава повече от 15% от акциите. По този начин, съвместно Pessina и KKR ще притежават значителен дял от акциите  на Walgreen. Бордът на директорите на Alliance Boots също ще се разшири и ще включи президента и изпълнителен директор на Walgreen - г-н Gregory Wasson, вице президента и главен финансов директор - г-н Wade Miquelon, вице президента и главен съветник г-н Thomas Sabatino, както и вицепрезидента и главен стратегически директор Robert Zimmerman. Сделката е факт 5 години след като частната юридическа компания KKR и г-н Pessina купиха Alliance Boots за 16.2 милиарда евро и делистваха компанията от Лондонската стокова борса.

ГЛОБАЛЕН ЛИДЕР В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО

Песина каза: "Тази стратегическа сделка е последващата важна стъпка към постигането на нашата визия за превръщането ни в глобален лидер в здравеопазването. Ние вярваме, че тя ще донесе ясни ползи на всички акционери, създавайки значителна и устойчива индустриална стойност, посредством съвместното ни развитие и експертиза.
Приспособяването ще е естествено, тъй като клиентският профил на Walgreens в САЩ е идентичен с този на Bootsв Англия, по много аспекти: много обичан и ползващ се с доверие аптечен бранд. " Аз силно вярвам, че тази сделка ще доведе до значителен бъдещ растеж и че е много позитивно събитие за здравната индустрия като цяло. " ...

 
Технологиите са само инструмент по пътя към ефективно е-здравеопазване
Сряда, 20 Юни 2012г. 15:39ч.    PDF Печат Е-поща

Лекари и представители на фармацевтични компании обсъдиха предизвикателствата и ползите от създаването на единна информационна система за медикаментите.

429336_323116161074244_100001275874997_973188_1701324173_n

Липсата на силна ангажираност и активност от страна на държавната администрация и на обща концепция за изграждането на единна информационна система за проследяване на медикаментите са основните проблеми пред разгръщането на пълния потенциал на информационните технологии във фармацевтичната сфера. Около този извод се обединиха участниците в кръгла маса на тема “Фармацевтичният бизнес и неговите партньори – прозрачност с поглед към пациентите”, която се проведе вчера в София.

В дискусията участваха представители на лекарското съсловие, както и  производители и търговци на медикаменти. Модератор бе Юлиян Михов, старши мениджър в консултантската компания Ernst&Young. Събитието бе организирано от Ай Си Ти Медиа, фондация “Електронно здравеопазване” и Българската асоциация на търговците на едро с лекарства (БАТЕЛ). Участниците обсъдиха наболелите проблеми в този сектор на здравеопазването, сред които са необходимостта от по-ефективно сътрудничество между отделните страни в процеса и нормативна рамка, насърчаваща създаването и внедряването на нови технологии.

Защо се бави създаването на единната информационна система?
Разработването и внедряването на информационни решения е само стъпка от ефективното използване на ИТ в здравеопазването и в фармацевтиката в частност. Те трябва да са част от цялостна стратегия с ясна концепция и цел, която обхваща всички участници в сектора. “Ние сме една система от участници – болниците, аптеките, производителите и търговците на лекарства, държавните органи. Трябва да има концепция, която да е обезпечена с организация и чак тогава стигаме до информационните системи. Те са само инструмент за постигане на целта”, посочи Димитър Димитров, изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на “Софарма Трейдинг” АД и председател на Управителния съвет на БАТЕЛ. Според Димитров липсата на обединение сред фармацевтичните компании се дължи на факта, че част от тях остават скрити в сивия сектор и нямат интерес да правят дейността си прозрачна.

Според Ивайло Димитров, директор “Продажби” в дистрибуторската компания на лекарства “Либра”, пречка в създаването на обща информационна система се явяват нормативните ограничения, наложени от държавата. “Всички участници в здравеопазването трябва да обединят усилията си. Ако се разработят повече информационни системи, те могат да бъдат интегрирани една с друга”, посочи той. ИТ директорът на “Либра”, Боян Караиванов, отбеляза, че за създаването на единна информационна система е необходимо ясно описание на бизнес процесите, ясна концепция и принос от всички участници в сферата на здравеопазването. 

Николай Николов, консултант “Иновации” в производителя и търговец на медикаменти “ГлаксоСмитКлайн”, обърна внимание на връзката на лекарите с медицинските представители и тяхната роля в предоставянето на актуална информация. “ГлаксоСмитКлайн” разполага с технологични решения, които улесняват и оптимизират тази комуникация, като надграждат вече постигнатото с общуването на живо. 

Трябва да бъде разрешена електронната продажба на лекарства?
Участниците в дискусията обсъдиха и въпроса за електронната продажба на медикаменти. “Ние като търговци не подкрепяме нито една от двете гледни точки. Темата е много сложна. За една част от лекарствата не е необходима консултация, докато за друга е. Определянето кои лекарства могат да се продават онлайн и кои не е въпрос, който трябва да стои пред фармацевтите”, обясни Димитър Димитров. 

Неговото мнение подкрепи Ивайло Димитров. “Ние не можем да се месим в работата на лекарите и фармацевтите”. Според него електронната търговия на лекарства трябва да се разглежда в два аспекта. От една страна стои чисто дистрибуторският процес на лекарства в здравеопазването, а от друга – създаването и поддържането на електронен регистър на номенклатурите, с които да се работи.

След това участниците в процеса могат да преценят кои лекарства могат да се продават онлайн и кои не. 

Как връзката лекар – пациент – фармацевт може да стане по-ефективна?
“Ключът към отварянето на вратата към електронното здравеопазване е ефективната комуникация в целия процес чрез бърз и лесен обмен на информация в реално време”, посочи д-р Роза Митрева, член на Управителния съвет на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ). Използването на информационни технологии в лечебните заведения ще осигури на пациентите по-бърз достъп до услуги и по-добра грижа за тях и ще оптимизира работата на медицинските специалисти. 

“Ние, лекарите, сме отворени за промени. Вече работим с електронни регистри и електронни подписи. Очакваме е-здравни досиета и е-рецептите”, отбеляза д-р Митрева. Според д-р Атанас Пелтеков, член на УС на НСОПЛБ, бъдещето на електронното здравеопазване е именно в електронните регистри, които ще улеснят проследяването на лечението на пациентите и ще създадат основа за ефективна комуникация между лекарите и фармацевтите.

 
2011 Най-добрите фармацевтични инициативи на годината
Понеделник, 19 Март 2012г. 15:57ч.    PDF Печат Е-поща

Брюксел, 16 март 2012: Представители на трите Европейски асоциации (EFPIA, GIRP и PGEU) бяха в Мадрид, Испания на 12 март 2012г. , за да получат награди за „Най-добра Фармацевтична инициатива на годината за 2011 г“. Наградите се връчват от испанския вестник Correo Farmaceutico, за 10-те основни принципа на EFPIA/GIRP/PGEU от техния проект - Европейски модел на заинтересовани страни - European Stakeholder Model (ESM).

EFPIA, GIRP и PGEU работят съвместно по  ESM,  проект за верификация на Европейските лекарствени средства, целящ да предотвърти навлизането на Европейския пазар на фалшифицирани лекарства, както и подобряване сигурността на пациентите. Съвсем скоро и  EAEPC, асоциацията представляваща паралените дистрибутори, се присъедини към проекта.

“ESM, който се разработва от нашите четири организации представлява на практика средството за прилагане на изискванията на Европейската директива за фалшифицирани лекарства и е най-малко обременяващото решение, което е на разположение на всички заинтерсовани страни ” добави Monika Derecque, изпълнителен директор на GIRP.

Главният секретар на PGEU, John Chave подчерта: “Навременно, безопасно и ефективно прилагане на системата за проверка на продукта е най-гарантирано от система, който е създадена и се управлява от тези, които ще я използват ежедневно, такива като фармацевтичните производители, фармацевтите, търговците на едро и паралените дистрибутори  ”.

“ Ние сме доволни, че трите учредителни организации са публично наградени за своите усилия днес и е много окуражаващо да се види, че инициативата вече е печеливщ подход”, , каза Richard Freudenberg  - Главният секретар на EAEPC, като чу новината за наградите.  

Заинтересованите страни благодариха на вестинк Correo Farmaceutico за гласуваното доверие за техният проект.

Наградата за Най-добра фармацевтична инициатива на годината на Correo Farmaceutico се присъжда за ежедневната работа на хора, фирми или институции, които със своята работа са спомогнали за подобряването на световната фармация, фармацевтични грижи и здравеопазпавене през 2011 г

 
Отворено писмо "Софарма трейдинг"
Сряда, 29 Февруари 2012г. 12:02ч.    PDF Печат Е-поща
Отворено писмо от  "Софарма трейдинг" АД във връзка със зачестилите обвинения към компанията през изминалите дни в българските медии.
 
Благотворителност за нуждаещи се фармацевти и техните семейства чрез Програма „Финансиране на лечения” на Либра
Вторник, 21 Февруари 2012г. 16:02ч.    PDF Печат Е-поща

Благотворителност за нуждаещи се фармацевти и техните семейства чрез Програма „Финансиране на лечения” на Либра

В края на 2011 година Либра ЕАД стартира нова инициатива, като първият етап от нея започна на 18.11.2011 г. на бала на аристократите във фармацията с благотворителен търг. Към новата кауза на Либра – благотворителност за нуждаещи се фармацевти и техните семейства, взеха участие много графове и графини.

Бяха продадени екскурзии, суши-вечеря, фотосесия, курсове за усъвършенстване и много други интересни награди.  Общата събрана сума от тях е 5700 лв.  и нуждаещите се фармацевти и техните семейства вече могат да кандидатстват за финансиране от тази програма на Либра.

Процедурата за кандидатстване за отпускане на средства за лечение е следната:

Лицата, които кандидатстват за финансиране на лечение, следва да представят до Управителния съвет на “Либра” ЕАД, град София, заявление по образец, към което се прилагат:

1. Копие от документ за самоличност на пациента/акт за раждане;

2. Копие от документ/и, удостоверяващ/и качеството на законния преставител на пациента;

3. Издадена преди не повече от 6 месеца медицинска документация, удостоверяваща заболяването и поставената диагноза; проведеното до момента на подаване на заявлението лечение; епикризи; становища, заключения, мнения, препоръки на медицински специалисти относно състоянието и необходимите действия.

Всички документи се представят на български език в оригинал или копие, заверено от заявителя с гриф „вярно с оригинала”. В случай, че се представят документи на чужд език, същите трябва да бъдат придружени с превод на български език.

Образецът на заявлението може да получите чрез поискване на e-mail: Адресът на е-пощата e защитен от спам ботове. Нужен ви е javascript, за да го видите. .

Заявленията с приложените документи се подават/изпращат на адрес: “Либра” ЕАД, град София, п.к. 1700, ул. “Акад. Стефан Младенов” № 3, Програма “Финансиране на лечения”

 

“Либра” ЕАД, град София ще изпраща становище по всяко едно заявление в срок до 21 дни, считано от датата на получаване на конкретното заявление.

Можете да информирате своите познати-фармацевти за дарителската ни инициатива и начините за кандидатстване.

Всички заинтересувани и фармацевти могат да продължават да даряват средства по сметката на Либра: BG76UNCR96601030899501 при УниКредит Булбанк АД, като впишат в основание за превода: по програма „Финансиране на лечение” на Либра.

 


Страница 9 от 11

Member of

girp_logo           bolv_small