Технологиите са само инструмент по пътя към ефективно е-здравеопазване
Сряда, 20 Юни 2012г. 15:39ч.    PDF Печат Е-поща

Лекари и представители на фармацевтични компании обсъдиха предизвикателствата и ползите от създаването на единна информационна система за медикаментите.

429336_323116161074244_100001275874997_973188_1701324173_n

Липсата на силна ангажираност и активност от страна на държавната администрация и на обща концепция за изграждането на единна информационна система за проследяване на медикаментите са основните проблеми пред разгръщането на пълния потенциал на информационните технологии във фармацевтичната сфера. Около този извод се обединиха участниците в кръгла маса на тема “Фармацевтичният бизнес и неговите партньори – прозрачност с поглед към пациентите”, която се проведе вчера в София.

В дискусията участваха представители на лекарското съсловие, както и  производители и търговци на медикаменти. Модератор бе Юлиян Михов, старши мениджър в консултантската компания Ernst&Young. Събитието бе организирано от Ай Си Ти Медиа, фондация “Електронно здравеопазване” и Българската асоциация на търговците на едро с лекарства (БАТЕЛ). Участниците обсъдиха наболелите проблеми в този сектор на здравеопазването, сред които са необходимостта от по-ефективно сътрудничество между отделните страни в процеса и нормативна рамка, насърчаваща създаването и внедряването на нови технологии.

Защо се бави създаването на единната информационна система?
Разработването и внедряването на информационни решения е само стъпка от ефективното използване на ИТ в здравеопазването и в фармацевтиката в частност. Те трябва да са част от цялостна стратегия с ясна концепция и цел, която обхваща всички участници в сектора. “Ние сме една система от участници – болниците, аптеките, производителите и търговците на лекарства, държавните органи. Трябва да има концепция, която да е обезпечена с организация и чак тогава стигаме до информационните системи. Те са само инструмент за постигане на целта”, посочи Димитър Димитров, изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на “Софарма Трейдинг” АД и председател на Управителния съвет на БАТЕЛ. Според Димитров липсата на обединение сред фармацевтичните компании се дължи на факта, че част от тях остават скрити в сивия сектор и нямат интерес да правят дейността си прозрачна.

Според Ивайло Димитров, директор “Продажби” в дистрибуторската компания на лекарства “Либра”, пречка в създаването на обща информационна система се явяват нормативните ограничения, наложени от държавата. “Всички участници в здравеопазването трябва да обединят усилията си. Ако се разработят повече информационни системи, те могат да бъдат интегрирани една с друга”, посочи той. ИТ директорът на “Либра”, Боян Караиванов, отбеляза, че за създаването на единна информационна система е необходимо ясно описание на бизнес процесите, ясна концепция и принос от всички участници в сферата на здравеопазването. 

Николай Николов, консултант “Иновации” в производителя и търговец на медикаменти “ГлаксоСмитКлайн”, обърна внимание на връзката на лекарите с медицинските представители и тяхната роля в предоставянето на актуална информация. “ГлаксоСмитКлайн” разполага с технологични решения, които улесняват и оптимизират тази комуникация, като надграждат вече постигнатото с общуването на живо. 

Трябва да бъде разрешена електронната продажба на лекарства?
Участниците в дискусията обсъдиха и въпроса за електронната продажба на медикаменти. “Ние като търговци не подкрепяме нито една от двете гледни точки. Темата е много сложна. За една част от лекарствата не е необходима консултация, докато за друга е. Определянето кои лекарства могат да се продават онлайн и кои не е въпрос, който трябва да стои пред фармацевтите”, обясни Димитър Димитров. 

Неговото мнение подкрепи Ивайло Димитров. “Ние не можем да се месим в работата на лекарите и фармацевтите”. Според него електронната търговия на лекарства трябва да се разглежда в два аспекта. От една страна стои чисто дистрибуторският процес на лекарства в здравеопазването, а от друга – създаването и поддържането на електронен регистър на номенклатурите, с които да се работи.

След това участниците в процеса могат да преценят кои лекарства могат да се продават онлайн и кои не. 

Как връзката лекар – пациент – фармацевт може да стане по-ефективна?
“Ключът към отварянето на вратата към електронното здравеопазване е ефективната комуникация в целия процес чрез бърз и лесен обмен на информация в реално време”, посочи д-р Роза Митрева, член на Управителния съвет на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ). Използването на информационни технологии в лечебните заведения ще осигури на пациентите по-бърз достъп до услуги и по-добра грижа за тях и ще оптимизира работата на медицинските специалисти. 

“Ние, лекарите, сме отворени за промени. Вече работим с електронни регистри и електронни подписи. Очакваме е-здравни досиета и е-рецептите”, отбеляза д-р Митрева. Според д-р Атанас Пелтеков, член на УС на НСОПЛБ, бъдещето на електронното здравеопазване е именно в електронните регистри, които ще улеснят проследяването на лечението на пациентите и ще създадат основа за ефективна комуникация между лекарите и фармацевтите.

 
2011 Най-добрите фармацевтични инициативи на годината
Понеделник, 19 Март 2012г. 15:57ч.    PDF Печат Е-поща

Брюксел, 16 март 2012: Представители на трите Европейски асоциации (EFPIA, GIRP и PGEU) бяха в Мадрид, Испания на 12 март 2012г. , за да получат награди за „Най-добра Фармацевтична инициатива на годината за 2011 г“. Наградите се връчват от испанския вестник Correo Farmaceutico, за 10-те основни принципа на EFPIA/GIRP/PGEU от техния проект - Европейски модел на заинтересовани страни - European Stakeholder Model (ESM).

EFPIA, GIRP и PGEU работят съвместно по  ESM,  проект за верификация на Европейските лекарствени средства, целящ да предотвърти навлизането на Европейския пазар на фалшифицирани лекарства, както и подобряване сигурността на пациентите. Съвсем скоро и  EAEPC, асоциацията представляваща паралените дистрибутори, се присъедини към проекта.

“ESM, който се разработва от нашите четири организации представлява на практика средството за прилагане на изискванията на Европейската директива за фалшифицирани лекарства и е най-малко обременяващото решение, което е на разположение на всички заинтерсовани страни ” добави Monika Derecque, изпълнителен директор на GIRP.

Главният секретар на PGEU, John Chave подчерта: “Навременно, безопасно и ефективно прилагане на системата за проверка на продукта е най-гарантирано от система, който е създадена и се управлява от тези, които ще я използват ежедневно, такива като фармацевтичните производители, фармацевтите, търговците на едро и паралените дистрибутори  ”.

“ Ние сме доволни, че трите учредителни организации са публично наградени за своите усилия днес и е много окуражаващо да се види, че инициативата вече е печеливщ подход”, , каза Richard Freudenberg  - Главният секретар на EAEPC, като чу новината за наградите.  

Заинтересованите страни благодариха на вестинк Correo Farmaceutico за гласуваното доверие за техният проект.

Наградата за Най-добра фармацевтична инициатива на годината на Correo Farmaceutico се присъжда за ежедневната работа на хора, фирми или институции, които със своята работа са спомогнали за подобряването на световната фармация, фармацевтични грижи и здравеопазпавене през 2011 г

 
Отворено писмо "Софарма трейдинг"
Сряда, 29 Февруари 2012г. 12:02ч.    PDF Печат Е-поща
Отворено писмо от  "Софарма трейдинг" АД във връзка със зачестилите обвинения към компанията през изминалите дни в българските медии.
 
Благотворителност за нуждаещи се фармацевти и техните семейства чрез Програма „Финансиране на лечения” на Либра
Вторник, 21 Февруари 2012г. 16:02ч.    PDF Печат Е-поща

Благотворителност за нуждаещи се фармацевти и техните семейства чрез Програма „Финансиране на лечения” на Либра

В края на 2011 година Либра ЕАД стартира нова инициатива, като първият етап от нея започна на 18.11.2011 г. на бала на аристократите във фармацията с благотворителен търг. Към новата кауза на Либра – благотворителност за нуждаещи се фармацевти и техните семейства, взеха участие много графове и графини.

Бяха продадени екскурзии, суши-вечеря, фотосесия, курсове за усъвършенстване и много други интересни награди.  Общата събрана сума от тях е 5700 лв.  и нуждаещите се фармацевти и техните семейства вече могат да кандидатстват за финансиране от тази програма на Либра.

Процедурата за кандидатстване за отпускане на средства за лечение е следната:

Лицата, които кандидатстват за финансиране на лечение, следва да представят до Управителния съвет на “Либра” ЕАД, град София, заявление по образец, към което се прилагат:

1. Копие от документ за самоличност на пациента/акт за раждане;

2. Копие от документ/и, удостоверяващ/и качеството на законния преставител на пациента;

3. Издадена преди не повече от 6 месеца медицинска документация, удостоверяваща заболяването и поставената диагноза; проведеното до момента на подаване на заявлението лечение; епикризи; становища, заключения, мнения, препоръки на медицински специалисти относно състоянието и необходимите действия.

Всички документи се представят на български език в оригинал или копие, заверено от заявителя с гриф „вярно с оригинала”. В случай, че се представят документи на чужд език, същите трябва да бъдат придружени с превод на български език.

Образецът на заявлението може да получите чрез поискване на e-mail: Адресът на е-пощата e защитен от спам ботове. Нужен ви е javascript, за да го видите. .

Заявленията с приложените документи се подават/изпращат на адрес: “Либра” ЕАД, град София, п.к. 1700, ул. “Акад. Стефан Младенов” № 3, Програма “Финансиране на лечения”

 

“Либра” ЕАД, град София ще изпраща становище по всяко едно заявление в срок до 21 дни, считано от датата на получаване на конкретното заявление.

Можете да информирате своите познати-фармацевти за дарителската ни инициатива и начините за кандидатстване.

Всички заинтересувани и фармацевти могат да продължават да даряват средства по сметката на Либра: BG76UNCR96601030899501 при УниКредит Булбанк АД, като впишат в основание за превода: по програма „Финансиране на лечение” на Либра.

 
Кръгла маса на тема „Фармацевтичният бизнес и неговите партньори – прозрачност с поглед към пациентите“.
Четвъртък, 12 Януари 2012г. 16:45ч.    PDF Печат Е-поща

„ФАРМАЦЕВТИЧНИЯТ БИЗНЕС И НЕГОВИТЕ ПАРТНЬОРИ- ПРОЗРАЧНОСТ С ПОГЛЕД КЪМ ПАЦИЕНТИТЕ”

9 февруари, 2012 г., хотел Шератон, София

 ICT Media и Фондация „Електронно здравеопазване България”, с подкрепата на Българска Асоциация на Търговците на Едро с Лекарства (БАТЕЛ), събират на двучасова дискусия представителите на фарма бизнеса, техните партньори от клиничните лаборатории и дистрибуторските компании, за да дадат възможност на ИТ бизнеса да ги запознае с новостите в технологичната сфера в името на пазарното им предимство.

В дискусията ще участват Димитър Димитров, председател на УС на Сдружение „Българска Асоциация на Търговците на Едро с Лекарства” (БАТЕЛ), Николай Николов, консултант иновации,ГлаксоСмитКлайн, д-р Роза Митрева и д-р Атанас Пелтеков, членове на УС на Национално сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ)и др

Кого очакваме на събитието?

  • Представители на български и чуждестранни фармацевтични компании, произвеждащи оригинални и генерични лекарства
  • Представители на клинични лаборатории
  • Представителr на аптечни вериги
  • Представители на дистрибутори и търговци на едро с медикаменти

Какво ще обсъждаме на събитието?

- Регистрите – внедряване, управление и поддръжка

- Как да проследим и анализираме ефективността на медицинските представители -системи за отчети, справки, бизнес анализ и
прогнозиране на продажбите

- Подреденият дом на търговците на едро с медикаменти -системи за управление на складовите наличности

- С мисъл за пациента – имат ли бъдеще системите за е-заявки на лекарства (EDI)?

С подкрепата на Българска Асоциация на Търговците на Едро с Лекарства (БАТЕЛ)

РЕГИСТРАЦИЯ

 

 


Страница 10 от 12

Member of

girp_logo           bolv_small